Wednesday, September 9, 2020

Wanita Lebih Cekal Berkaitan Anak-Anak

Saya merasakan masih ramai wanita masih takut-takut untuk meceburi bidang hartanah. Mereka tiada keyakinan diri bahawa mereka juga boleh jika mahu. Sifat semulajadi wanita yang cekal sangat-sangat membantu dalam bisnes ini.

Wanita adalah kaum yang sangat cekal terutamanya berkaitan dengan hal-ehwal anak. Mereka sanggup berkorban apa saja untuk anak-anak. Tidak mengapalah diri tidak dapat apa yang dihajati, asalkan anak-anak dapat.

Korbankan masa tidur berjaga malam menjaga anak sakit. Korbankan diri tak makan asalkan anak dapat makan secukupnya. Korbankan wang ringgit untuk lihat anak selesa dan berjaya. Korbankan diri menderita didera suami asalkan si anak masih ada ayah. Macam-macam pengorbanan lagilah. Mereka meneruskan kehidupan dengan sifat cekal yang tinggi.

Kecekalan wanita menjadikan wanita juga sesuai menguruskan rumah sewa. Terutamanya rumah sewa tersebut adalah untuk masa depan pendidikan anak-anak. Masalah-masalah yang datang berkaitan rumah sewa boleh dihadapi dengan sebaiknya.

Suami jika ada, menjadi tempat mengadu yang terbaik. Sama-sama berbincang tentang masalah yang ada, dan sama-sama cari penyelesaian. Apabila dua kepala bersatu, lebih banyak perkara dapat diselesaikan. Pelbagai idea menarik dapat dijana untuk kebaikan keluarga.

No comments:

Post a Comment

Ulasan Kelas

Dari kelas ini saya dapat belajar bagaimana untuk fokus menyediakan bahan dalam masa 10 hari, mencipta kaver buku berbentuk flat cover dan 3...